2011. szeptember 5., hétfő

Ismét Egyiptomban 2. rész

A következő napok igen egyhangúan teltek:) Reggel 9 felé ébredés, majd általában Andika gyorsan megcsinálta a napindító feketét. Napszemcsiben irány a terasz egy gyors intellektuális reggelire (cigi, kávé kombó), majd léptünk reggelizni. Oyan sem igen fordult még elő velem, hogy 10 napig minden áldott reggel ugyanazt ettem volna, hát most ez is megtörtént... Volt persze mindenféle kaja, de az első nap bevált recepten nemigen változtattam. Virsli, szalámi, sajt, vaj, péksütemény, paradicsom, uborka, palacsinta, narancslé, kávé. És persze mindig egy kis nasi a végére, mert az egyiptomiak olyan isteni sütiket tudnak csinálni, hogy az valami csoda. Andi néha csináltatott rántottát, Ádika meg jól elvolt minden reggel a maga 3-4 csokis palacsintájával, az istennek se sikerült neki megunnia:)

Egy kis hidegkaja reggelire:

Meg a sütik este:

Aztán reggeli után 10-től már a hallban is lehetett capuccinót inni, így általában azt sem hagytuk ki. Tele hassal persze hol máshol lehet ejtőzni egyet, mint a medencében, így ebédig meg is volt a program.

A bár madártávlatból:

Reggeli kávé, háttérben az olasz étterem:

Az éttermekről is essen pár szó. 2 éve a Palm Beachben csak kettő étterem volt (persze az egy kicsit kisseb hotel volt) és általában mindegy volt, hogy melyikben eszik az ember, mert ugyanazok voltak a kaják. Itt viszont 3 étterem volt egymás mellett: egy nemzetközi, egy olasz és egy keleti. A reggeli kb. itt is ugyanaz volt mindegyikben, ellenben az ebéd és a vacsora más- és más.

Az éttermek sora:

A nemzetközibe mentünk, ha faszenen sült husira vágytunk, de általában az olaszba is be kellett térni egy kis pizzára, főleg Ádi miatt. El lett volna ő 11 napig a palacsinta-pizza kombóval is, de azért szemezgetett másból is. A keletit meg sajna kihagytuk, csupán egy véletlen folytán ettünk ott az elutazásunk előtti utolsó este, miután előtte nap Hurghadából hazaérve Andi este 10 felé megéhezvén, az éjfélig (!) nyitvatartó étterembe be nem tért egy leves erejéig. Amiből persze egy 3 fogásos vacsora lett:). Kár érte, mert még változatosabb lehetett volna az amúgy sem szegényes felhozatal...

Grillezés nagy tételben:

Az olaszban:

Ezt Ádikának "gyártotta" az egyik zöldségdaraboló:)

Napközben a medencéből 4 dolog miatt jöttem ki (Ádi még ezekért se nagyon akart):
1. elbattyogni némi sörért magamnak, üdítőért Andinak, meg Ádinak a medencebárba,
2. rágyújtani néha,
3. bekenni magam 50-es naptejjel:DDD,
4. ebédelni vagy valamelyik étteremben vagy a medencénél, illetve a beachen lévő kajáldában. Ez utóbbiakban leves, pizza, hot dog, hamburger, gyros, sült krumpli és saláták volt a felhozatal, talán 3-4-szer ettünk ezekben. No meg délután 4-ig a medencebár mellett frissen sütött fánkot és palacsintát se hagyhattuk ki... Ennyit enni vazze! Csoda, hogy nem híztam vagy 10 kilót:)

Pool bár:

Beach bár:

A medence egyébként tényleg szuper volt. Gyakorlatilag e miatt választottuk ezt a szállodát, mivel Ádikának jelen pillanatban ez a legfontosabb:)

A sós tengervizet nem nagyon szeeti, ellenben a medencében búvárkodást, úszást, ugrálást nem tudja megunni. 10 nap alatt egyébként gyönyörűen megtanult gyorsban és pillangóban (!) úszni, már csak a levegővételt kellene elsajátítania:)

A főépülethez közeli bár felé eső rész 140 cm-es mélysége a tenger felé eső oldalig szép lassan 75 cm-re csökkent, így mindenki megtalálhatta a kedvenc helyét. Úszni nem tudók és kisgyermekes családok (így mi is) persze a felnőtteknek derékig érő oldalt preferálták. Jól elvoltunk Andival mi is ezen az oldalon, Ádika meg biztonságban tudhatta magát és játszhatott kedve szerint.

Természetesen itt is a törülközőkártyás rendszerben lehetett törcsihez jutni, amiket a medence melletti kis bodegából adták ki.

Egyszer fordult elő, hogy reggeli előtt lementem a medence mellé helyet foglalni és mire odaértünk, összeszedték a cuccunkat. Rendszert nem tudtam egyik nap sem felfedezni ebben a dologban, néha-néha jött egy arab fazon és felkapott pár éppen otthagyott törölközőt, könyvet, napolajat, stb., ami épp gazdátlanul hevert valamelyik napozóágyon. Le se szarta, hogy a gazdája épp két méterre fürdik a medencében, vagy bement a hotelba reggelizni... Némi vita után persze visszakaptam mindent, úgyhogy csak arra volt jó az egész, hogy egy percre felbasszam magam. Az oroszok persze ebből is sportot űztek, foglaltak ők mindent, amire le lehetett heveredni. Így nekünk, akik általában 10 előtt nem értek le a poolhoz, néha igencsak keresgélnünk kellett, míg szabad helyet találtunk a cuccunknak.
A hűsítő:)

11 nap alatt azért egyszer Ádi és Andika is fürdött a tengerben, aztán inkább maradtunk a medencénél. Pedig a strand szép volt, tiszta is, csak hát az a fránya sós víz ne lenne:DDD Én azért egyszer még kimentem egyedül úszkálni és nem is akármit láttam! Egy jól megtermett murénában gyönyörködhettem a szokásos több tucat szebbnél szebb halacska között. A szomszéd szálloda előtti részen egy szép korallpad húzódik (tul. képp 2-vel arrébb, bár ez a 3 szálloda egy kézben van: Ali Baba, Aladdin, Jázmin), ide úsztam ki maszkban, pipával. Egy fél órát nézelődtem, mikor megláttam a murénát: fejét a korallból kidugva szemlélte a felhozatalt, majd egy lomha mozdulatsor közepette, szemem láttára hagyta el búvóhelyét és kígyozva, lassan, komótosan odébbált. Ekkor láthattam meg tényleges méretét a kb. 4-5 méteres mélységben. Döbbenet volt ekkora monstrumot ilyen közelről látni! Jó 2,5-3 méteres hosszával igen félelmetesnek tűnt.

A strand:

Sajnos a búvárkodás idén is kimaradt. Bár egyedül kimentem volna egy intro merülésre, de előre nem egyeztettem le itthonról a dolgot, a szállodában lévő Black Shark búvárbázis meg épp átépítés miatt nem üzemelt. Így az Aladdinban található búvárközpontban érdeklődtem, de ők csak egész napos túrát tudtak ajánlani, így meg nem hajóztam ki velük. De ami késik, nem múlik: ha még egyszer kijutunk a Vörös partjára, ezer százalék, hogy merülni fogok. Főleg úgy, hogy Ádika megy úszni tanulni, aztán búvároktatóhoz:)
Pár szót még a szállodáról. A hall, az éttermek, a medence, az épületek közti zöld terület mesés volt. Egyedül a szoba volt egy kicsit "rozogább", mint a Palm Beach-ben, de a célnak tökéletesen megfelet és szintén kellemesen tágas volt. Míg 2 évvel ezelőtt a második nap jöttünk rá, hogy az ágyon 2 takaró van és talán nem a felső dísztakaróval kellene takarózni (DDD), addig itt eltelt már vagy 2 nap is:), mire Andika véletlenül a sötétítő függöny mögött rálelt a másodikra, amivel gyakorlatilag korom sötétet lehetett varázsolni a szobában. Mondanom se kell, hogy ez a kelet felé néző szobában igen nagy becsnek örvendett a továbbiakban. Így aludtunk minden nap 1/2 9-9-ig mint a mormota... Egyszer még a reggelit is kihagytuk, mert egy kicsit elaludtunk:)

Zöld, zöldebb, legzöldebb:)

Ádi kedvence, a játszótér:

Vazze, ebben a hotelben még korizni is lehet:)

Bár ezt inkább kihagytuk most, mert 30 dollár volt egy óra. Ha meg egyszer rámentünk volna, akkor Ádit ismerve (imád korcsolyázni) a gatyánkat is otthagytuk volna:D

Meg persze bowlingozni is lehet:

Meg biliárdozni:

Volt persze masszázs is:

És akkor még pár kép a szállodáról:

A hotel főbejárata nappal:

És este:

Az esti műsorok helyszíne, színpad a medence mellett:

Hall:

Folyt.köv.

Gyöngyi írta...

Tényleg nagyon klassz helyen voltatok :o)

macsek írta...

Szuper volt a hely! Azért az én szívem elfacsarodott egy kicsit :-) Elmenni a Vörös tengerhez, és egyszer fürödni benne... :-))
Na nem baj. Jövőre mi megyünk, és majd bepótoljuk a Ti fürdési időtöket is :-D

Tuzson írta...

Hát igen... Valóban egy kicsit kevés:D Jövőre több lesz, ha összejön. De tényleg jó volt minden:)

Amanoba írta...

Nem semmi hotel! Nekem is csak ez a tengerottvanésnemfürdünkbenne volt fura, de érthető, mivel Ádi parancsol :D Nagyon klassz helyen voltatok az biztos. Keleti kajáldát hogyhogy csak egyszer próbáltátok? Tavalyi élmények miatt? :D Pedig gondolom a szállodában ügyelnek a higiéniára (kajaszinten legalább).
A murénától asszem egy az egyben be*artam volna :D :D :D
Várjuk a jövő évi egyiptomi beszámolót! :)