2009. szeptember 13., vasárnap

Egyiptomban jártunk:)

Indulás aug. 30.-án 16:40-kor a Travel Service Boing 737-es járatával.

Már a repülés maga nagy élmény volt, mivel repülőn még egyikünk sem ült. 11000 méter magasságból igen szépnek tűnt minden, az út sima volt, semmi fennakadás. Ádika is egész jól bírta az utat, még az első egyiptomi ebédet is felfalta teljes egészében a repülőn.

Este 8 után valamivel már landoltunk is Hurghadán, ahol megkaptuk a vízumot, kitöltöttünk egy belépő nyilatkozatot és már mehettünk is a bőröndökért. Abból volt nálunk bőven, mivel kettő kevésnek bizonyult a pakolásnál, így háromba kellett elrendeznünk a cók-mókjainkat. Az első baksist a repülőtéren adtam egy arab fószernak, aki igen segítőkészen elémtolt egy kis kocsit, amire felpakolhattam a csomagjainkat: 3 bőrönd, egy hátizsák, egy kézitáska és a laptop. Tisztára mint akik elköltöztek otthonról:)

Miután felszálltunk az utasokra várakozó buszok egyikére, irány a szálloda, ahova tíz perces út után meg is érkeztünk. Megkaptuk a szobakulcsot és birtokba vettük a kéglit. A szoba szép volt és ami fontos igen tiszta. Volt benne egy franciaágy, aminek a mérete vagy 1.5-szerese volt az otthoninak, egy pótágy, asztalka tv-vel, két fotel egy dohányzóasztallal, beépített szekrény széffel. A fürdő is rendben volt és szerencsére a légkondin is működött minden fokozat. Volt egy kis teraszunk, ott cigiztünk Andival és ittuk meg a reggeli kávénkat.

Merthogy készültünk ám: vettem itthon egy kis vízforralót, mert kávé nélkül nem tudunk felébredni. Igen jó szolgálatot tett a kis masina. Gyorsan vacsiztunk még egyet az étteremben (épp tízre értünk oda), majd egy rövid séta után fél egykor eltettük magunkat másnapra. Reggel a fél 9-re beállított telefonra sikerült is felkelnünk, majd meglestük mi a reggeli. 10 óráig lehetett reggelizni minden nap, volt mindenféle kaja. Egy fószer tojásrántottát sütögetett annak aki kérte, megmondhattuk, hogy miket tegyen bele. Voltak felvágottak, sajtok, saláták, fasírt, virsli, francia pirítós, bab, meg még ki tudja mennyi féle étel. Sosem maradtunk étlen, bár az igaz, hogy nem az európai szájíz szerint készítik az ételeket, de mindig találtunk olyanokat, ami ízletesnek bizonyult. Ha már a kajáknál tartunk: az ebéd és a vacsora szintén jó volt. Mindig volt kétféle leves, sokféle második fogás (hús általában csirke, marha és néhány számunkra megfejthetetlen állat teteme, amikhez voltak szószok, köretek, tésztafélék, saláták, savanyúságok) no és persze desszertnek az a mérhetetlen mennyiségű és fajtájú sütemény, amiket az arabok olyan fantasztikusan el tudnak készíteni, hogy az leírhatatlan.

Voltak még természetesen gyümölcsök is, meg néha fagylalt. Soha nem maradtunk éhen:) Az allincl. ellátásba beletartoztak persze a különböző bárokban fogyasztható kávék, teák, alkoholos és alkoholmentes italok is. A sörük speciel teljesen rendben volt, Stellát adtak amit Egyiptomban készítenek, de teljesen ok. volt a maga 4.5 %-os alkoholtartalmával. Ihattunk mindenféle koktélt is, bár én inkább maradtam a sörnél.

A szállodáról pár szót:

A Palm Beach ****-os hotel Hurghadától 7 km-re van a tenger partjára épülve, mellette a nagy semmi, vagyis inkább azt mondanám, hogy építik az új szállodákat. Ez nem volt zavaró egyáltalán, mert az insallah itt is befigyelt: nem kapkodtak semmivel, ráérünk még alapon. Gyakrlatilag Egyiptomban kész házat nem nagyon lehet látni, mindent épp csak elkezdtek vagy valahol fél úton tartanak vele. A szálloda azért már kész volt egy ideje sőt gyönyörű volt: több épület közt volt két óriási medence jakuzzikkal, gyerekpancsolóval, megszámlálhatatlan datolya pálma, mindenféle fák, bokrok, virágok no és olyan gyep, amilyet itthon nem lát az ember. Olyan érzés volt rajta mezítláb sétálni, mintha vagy tíz centi vastag szivacson járnánk.

Mivel egyiptomi mércével mérve ez nem egy nagy szálloda, így nem voltak nagy távolságok, pár perc alatt eljutottunk mindenhova. A tengerpartja gyönyörű volt, le volt szórva igen apró szemű kaviccsal, amit már majdnem homoknak lehetne mondani, nyugágyak és fából eszkábált napernyők sora mindenhol.

Törülközőt a strandra az érkrzéskor kapott törülközőkártyák ellenében lehetett kérni a medencéknél és a strandon is majd ha meguntuk a fűrdőzést, visszakértük a kártyákat. Erről jut eszembe: a szobákat minden nap takarították és ágyneműt cseréltek. Ekkor láttuk, hogy az ágyon 3! db lepedő van, hogy miért azt nem tudom, de minden nap kicserélték mindet sőt még a párnahuzatokat is majd szépen beágyaztak, összehajtogatták a pizsamákat, hálóingeket, kicserélték az összes törölközőt és persze felmostak mindenhol.

Egy fiatal arab csóka jött hozzánk minden nap és bár nem várta el a baksist, azért ottlétünk alatt összesen talán négyszer vagy ötször adtam neki 1-1 dollárt, aminek szemmel láthatóan nagyon örült. Egész jól elbeszélgettem vele, ő speciel Kairóból járt Hurghadára dolgozni és a családja ebből a fizetésből él. Hogy hogyan azt nem árulta el, de azt tudni kell, hogy az egyiptomiak majd 90%-a szegénységben tengeti napjait, az átlagkereset 15 ezer forintnak megfelelő egyiptomi font. Gondolom azért akik ilyen szállodákban dolgoznak azért eléldegélnek valahogy. Egyébként igen kellemesen csalódtunk az egyiptomi arab emberekben: szinte kivétel nélkül mindenki mosolyog az emberre, nagyon segítőkészek, a gyerekeket imádják. Ádámmal annyit huncutkodtak, hogy azt elmondani nem lehet. Az utcán, a szállodában, a taxisok, szinte mindenki mosolyogva íncselkedett vele, ami először kicsit furcsának tűnt, mivel itthon nem tapasztal ilyet az ember.
Az időjárás természetesen szuper volt, 35 fok árnyékban, a tenger 32-33 fokos, a medencék meg 31-32. Hát nem fáztunk az már egyszer biztos. Bár ez a meleg nem olyan füllesztő mint itthon, a szél szinte állandóan fújdogált, na meg a szállodában töltött időnk java részét úgyis vagy a medencékben vagy épp a tengerben töltöttük:) Vettem még itthon uszonyt, pipát meg maszkot, ami nagyon jó volt, mivel a tengerben nézelődni valóban óriási élmény volt. Bár aki egyiptomba készül azoknak üzenem, hogy kint olcsóbban hozzá lehet jutni ezekhez. A szálloda strandjának bal oldalán van a vízben egy korallpad, aminek döntő része még egészséges. Ott sznoriztam néhányszor, csak lebegtem az 1-2 méteres víz tetején és olyan csodálatos színes halakat, rákokat, medúzákat, tengeri sünöket láttam, mint a természetfilmekben.
Folyt.köv.

macsek írta...

Örülök, hogy megjöttetek és jól éreztétek magatokat:-)