2007. január 29., hétfő

Akkor amit ígértem:

Életem első élő tornája: 28. hely (38-ból).

Ez így tudom, nem hangzik túl jól, viszont érdekes partijaim voltak, leírom, hátha tanulok ebből is (szerintem tuti...).

Szóval:
Grand Master Dunaújváros Poker Open versenysorozat, 2007.01.27.
20 fordulós tourney: 2. verseny

(Az elsőről lemaradtam ugye...lsd. fentebb)

A torna nevéhez méltóan 5 asztal, 38 induló. 1000 chip, vakszintek tűrhetőek. Nagy drukkal érkeztem a helyszínre, ismerős arc egy se... Befizettem a zsét (baráti volt: 4k) és vártam a sorsolást. Azért legurítottam egy deci bort kólával, csak hogy oldjam a stressz, meg szokjam a légkört. Egyébként az egész verseny nagyon baráti hangulatban telt, sokan ismerték egymást, úgyhogy gyorsan oldódtam én is.
Elfoglalta mindenki a helyét az asztaloknál. 8 fős asztalhoz ültem, gondoltam feszes játékkal az elején megpróbálom egy kicsit felmérni a terepet. Egy embert már az ültetésnél kiszúrtam, ő nyerte ugyanis az első versenyt, ok: gondoltam vele jó lesz vigyázni.
Sorban, amit metudtam az emberekről:
1. Jobbomon ült egy csóka, nahát az mekkora egy lúzer volt: első mondata, mikor leültünk: "-Először játszom élőben, úgyhogy ha valamit elcseszek csak szóljatok!". Jól van, gondoltam ezzel se lesz gondom, legalább nem fog rám játszani. (Úgy is volt...)
2. Balomon egy figura, nagyszájú, dumás. A zsetonokat szórja az asztalra nagy sunggal "-Ezt még megadom!", "-Na jó, még ezt megnézzük!" és hasonló elmés kifejezések közepette. Ok, egy fish.
3. Mellette egy srác, bemegy mindenre, ha van valamilye kicsit emel, vissza soha. Ok, laza passzív.
4. Mellette a már említett győztes. Feszesen játszik, emelései rendben vannak, bár blöffön nem kapom rajta.
5. És jön a mumusom: Floppig megy ő is rendesen, viszon elég gyakran emel is utána. Hamar kiderül, hogy top pár nála már óriási lap a maga nemében, ezzel képes végig emelni. Nyer is, veszít is ahogy illik. Blöfföt még hírből sem ismeri, csak akkor megy, ha van valamilye, de közben imádkozik, hogy elég legyen is a showdownig. Itt teszem hozzá, hogy monster lapokat osztunk neki mindig, úgyhogy azt hiszem, ez volt élete legjobb napja. (Legalábbis az első szünetig, utána sikítva rohant haza... De ez egy más történet.)
6. Van még 2 figura, de sok vizet nem zavartak abban az egy órában, míg az asztaluknál ültem.

Hát valahogy így indult a játék. A fenti megállapítások az első fél óra benyomásai. Helytállóak is, tudtam, hogy van itt keresnivalóm. Csak a győztes sráccal nem akartam összeakadni, gondoltam ráérek később is.
Szóval játszom feszesen. 5/10 a kezdő vakszint, a szünetig ez felmegy 20/40-ig, 4*25 perc alatt, úgy hogy nem kell kapkodnom.

Azt azért hozzá kell tennem, hogy az első 1 órában a legjobb lap amit kaptam 66 volt. Ezzel nyertem is úgy 200-at. Osztó vagyok, 3-an jönnek be előttem, emelek 40-et (5/10 a vak). Kisvak call, nagyvak is, többi fold. Flop QQ8. Kisvak check, nagyvak emel 20-at, én vissza 60-ig. Kisvak fold, nagyvak call. Turn 4-es. Nagyvak emel 10-et (bátor játék!), én vissza 100-ig, ő fold. És mutatja a 10,3-at!!! Eh, hogy én hova kerültem...

Össze-vissza még egy partit nyertem, azt viszont a mindenhol leírt, csodálatos 72o-al!

Nagyvak voltam (15/30-nál). 3-an call, +kisvak, én check. Flop 10,7,3. Körcsekk, turn 4. Körcsekk, river 7! Mindenki csekkol, én emelek 50-et, csak kisvak tartja. Viszem a potot.

És itt jött el a vesztem: újból nagyvak vagyok, kézbe Q4s. 4-en jönnek, flop AQ8, ebből az A és 8 az én színemből. Gondolkodom egy kicsit, mi is lehetne a jó lépés. Mindenképp emelni kell, az ok, csak mennyit? Nagyot nem akartam, szinte biztos voltam benne, hogy A senkinél nincs, ez viszont nagy potot sejtetett nekem. Ok, akkor raise 50. Fold mindenki, csak a mumusom tartja. (Hoppá, vajon mi lehet nála? Ha mégis A-a van, akkor a turnnél nyitnia kell.) Turn: 6-flushöm van. Na most vajon mennyit nyissak? Q-val van flushöm, az asztalon lévő lapokból adódóan csak 1 lappal kaphatok ki. Elijeszteni nem akarom, emelek 200-at (azt tudtam, hogy meg fogja adni, ha A párja van, eddig is ment a top párjára.), ő viszont vissza all-in-puff............

Na akkor viszont flushe van neki is. Mondtam már, hogy jöttek neki a lapok rendesen (volt sora, terce, fullja is).
De nála van-e a király a maradék 8 pikkből???
Itt gondolkodóba estem, mit is csinálhatok:

1. Fold: nincs semmi gáz, visszamegyek 1000 zsetonra, megy tovább a verseny.
2. call: ha nyerek, CL leszek az asztalnál, a szünetre igen előkelő helyen mehetek+lehet lassan nyomás alatt tartani a többieket. Ezt a pozíciót szeretem (gondolom mindenki...). Viszont ha vesztek, leesek kb 250-re, ami nincs 10BB- ergo igen szar helyzetbe kerülök.

Úgy döntöttem, hogy bevállalom, az esélyek mellettem állnak.
Elfogadtam az all-int: hát nála volt bassza meg...

Így lementem 250-ig. Át is ültettek másik asztalhoz, ahol a 3. körben a gombról JKo-al all-in mentem, egész este ez volt a legjobb lapom a 66-ot leszámítva. Egy ember jött, nála 33- és kitartott. Hozzáteszem, a riverre 19 outom volt: flush, sor, nomeg a J-ik, K-ok. Egy se jött, így kiestem.

Nem gondolom, hogy rosszul játszottam, a döntő parti számomra a flushöm buktája volt. Talán ha a flop után nyitok egy nagyobbat, a mumus is eldobja a flush húzóját... Bár nem hiszem, talán az all-int nem adja csak meg, az meg hiba lett volna.

Beültem még egy S&G-ra. 7-en játszottunk, 3. lettem. Ez se hozott zsét nekem, de jó játék volt. Itt is egy fish ejtett ki: JJ nálam (végre valami!), preflop 4BB-t emelek, fish call, többi fold. Flop: J810. Emelek 4BB-t, vigyem inkább itt a potot, slowplay ezek ellen tuti bukta. Ember call, turn K. Akkor viszont all-in! Faszi egyébként mata részeg, itta a feleseket mint egy állat. "-Megadom, wazzeee!" mondja és mutatja az A6o-ot!!!

River- gondolhatjátok: Q!- ennyi...


Összességében nagyon élveztem az estét így is, 2 hét múlva újra!!!


Andi közben az i4-on 7. lett, +2 euro. Gratula!!!


Na sziasztok!
Folyt.köv: Tuzson

Nincsenek megjegyzések: