2007. január 25., csütörtök

Sziasztok!

Először is köszi Vic az infot a tegnapi Sunpokeres freerollról, mire megírtam az e-mailt már tényleg ment a flop. Azért köszi a gyors választ!

És akkor a tornáról:

33-an indultunk (ha jól emlékszem), első 5 hely fizetett. Gondoltam nagyon feszes játékot játszom az elején, megnézem ki, milyen stílusban nyomja. Hát nem hiába tanodás verseny, szinte mindenki az volt. Nem baj-gondoltam-, legalább ez végre tényleg egy "odafigyelős" verseny lesz az elejétől, nem all-in háború lesz. Nem is volt semmi baj, mentek a vaklopások rendesen, csak Alyr duplázta meg a zsetonjait, kiejtve ezzel valakit. Én is ritkán néztem flopot (volt, hogy AQo-t dobtam nagyvakról egy emelésre), sikerült hátsó pozícióból többször vakot lopnom, de semmi extra. 55-el a kezemben az egyik partiban hátulról emeltem 100-at (a vak 25/50 volt még csak), egyvalaki jött be, flop: K66. Emeltem 200-at, ő dob.
Volt még egy AQo-m, emeltem 200-at hátulról, egyvalaki adja. Flop A88-emelek 100-at, ő fold.
Utána kézben 44, dobtam preflop egy emelésre.

Majd jött a kézbe 99.

És itt szívtam meg...
Az egyik játékos (nevét fedje homály) preflop elég gyakran emelt, de ritkán mentek vele. Nem állt ő se kimagaslóan (kb 1500 zsetonja volt), nekem 1800. (10. helyen álltam épp, 28-an voltunk még bent.) Már 3/4 órája ment a parti, amikor emberünk preflop emelt (full középső pozícióból!) 200-at. Mindenki fold előttem (BB voltam 50-el), én vissza 300-ig, mindenki fold, emberünk call.
Flop: 3 kislap, szivárvány (8-as volt a legnagyobb lap).
Emelek 300-at, emberünk call.
Turn: valami kis szutyok.

Már preflop arra tettem, hogy pp nincs nála (vagy ha az van akkor kis pp), valszeg A10, AJ, KQ, KJ, K10-e lehet. Flop után meg már szinte biztos is voltam benne. Nem emelt vissza az emelésemre. (Mondjuk játszhatott még slowplayt AA, KK, QQ, JJ-val- bár ezekre szerintem preflop visszaemelt volna, úgyhogy ezt elvetettem.)
Egy dologra gondoltam még: kis pp van nála és lassan játsza meg a setjét. Hát akkor derüljön ki most-gondoltam-, 99-el a kezemben nem adok neki több lapot: emeltem hát 400-at.

Erre 2 lehetőséget vártam részéről (itt már csak kb. 700 zsetonom maradt):
1. Visszaemel (leginkább all-int, mert már csak úgy 700 van nála össz), ekkor én dobom, gondolván a setjére.
2. Eldobja, ha a megérzésem nem csal és 2 nagy lapja van, azaz turnig gyakorlatilag semmilye nincs (ezt vártam igazából: a 2 overcardjára eljött még a turnig, hátha lesz egy top párja, de mivel nem jött le neki dobni fogja-6 outra ezt már nem vállalja be. Így marad 700 zsetonja, amivel még partiban maradhat).

És találjátok ki, hogy mit csinált: TARTOTTA!!! az emelésemet és megnézte a rivert: 10-es jött.
Szinte tudtam, hogy végem, de azért benyomtam az all-int, ő call: és mi volt nála???
A10!!!

Itt maradt kb. 200 zsetonom, amire a köv. körben all-in mentem és ki is estem, de ez már nem lényeg.

A lényeg az előző partiban volt, ami után nagyon pipa lettem (finoman fogalmazva...) és volna néhány kérdésem-ami tulajdonképp csak 1 kérdés: HOL CSESZTEM EL???:

1. Preflop a visszaemelést?- nem hiszem, ki akartam zárni a többieket. Eddig is ritka volt, hogy emelésre 1-nél többen menjenek be flopot nézni, a reraisemre meg szinte biztos voltam benne, hogy ketten maradunk.

2. A flop utáni emelésemet?- Azt gondoltam a fenti okfejtésből, hogy vagy 2 nagy lapja van, vagy már megvan a setje: ha lehet most derüljön ki, hogy milye van, ha visszaemel-dobom.

3. Az emelést a turnnél?-Detto, mint a 2-es pont.

4. Az all-int a riveren?- Hátha nem 10-es van nála...

Így utólag végiggondolva a partit, szerintem a következőt kellett volna csinálnom:
-Preflop többet emelek (mondjuk 500-at, erre lehet dobta volna, mert amúgy is sokszor akart blindot lopni), ha visszaemel-dobom. Bár ha ezt is csak tartja, akkor már a flopnál ha lejön egy nagy lap, nem emeltem volna. Viszont kapok egy raiset és dobnom kell.
-Ha már csak 300-ra emeltem preflop, akkor a flop után all-in kellett volna menni (vagy jóval többet emelni, bár abból lehet, hogy szintén allin lett volna). Kockázatos: ha setje van-bukom. Ha 2 magas lapja- valszeg eldobja.
- De még a turnnél is enyém lehetett volna a parti egy allinnel-dobta volna? Bár a 400-as emelés is a chipjeinek több mint a fele volt, úgyhogy lehet, hogy azt is tartja.

Szóval így utólag végiggondolva sajna nem tudom eldönteni, hogy mi lett volna a legjobb megoldás...

Ha valakinek volna hozzáfűznivalója, azt szivesen venném!!!

Tulajdonképp az bosszantott a legjobban, hogy ugyebár ez egy tanodás verseny volt, ahol épp ezt nem vártam volna senkitől, hogy a 6 outjára végig tartja az emeléseket ilyen flopnál-turnnél. De hát bejött neki, úgyhogy summa-summárum én játszottam rosszul.


Hát poker szempontjából ennyi a lényeg, illetve még annyi, hogy a párom nyert 3 eurot az i4-on. 25 centes torna, első 30 fizet. Már csak 40-en voltak, 2. helyen állt, mikor beállított egy barátnője, úgyhogy kénytelen volt sitoutra menni... Végül így is 10. lett: azért GRATULA neki!

Ja és megkaptam a 10 euro ND bónuszt a Costán, majd meglátom mit csinálok vele... (Nem lesz itt valami kis beugrós torna esetleg részünkre?)

Ui: Vic, köszi a gyors reagálást, megjött a könyv, úgyhogy ma kiolvasom!!!

Hévégén- szombaton- megyek első élő tornámra, úgyhogy még van 3 napom tanulni, remélem azért jól fog menni a játék. Biztos tele leszek drukkal, de már alig várom. A stratégián még gondolkodom, nem tudom mi lenne a legmegfelelőbb. Kb. 40 résztvevő lesz, 1000 chipről indulunk. 25 perces vakemelkedések lesznek, úgyhogy azt hiszem marad az elején a feszes indulás, aztán majd meglátjuk...

Hát most ennyi, folyt.köv:

Csá: Tuzson

Nincsenek megjegyzések: