2008. március 28., péntek

Papírgyűjtés

Adva vagyon egy 35 éves diplomás (fiatal?) ember- ez vagyok én. 6 évvel ezelőtt beálltam a sorba: elmentem dolgozni. Addig egész jól elvoltam Pesten, csináltam sok mindent, gondjaim nemigen voltak. Szerencsére megismertem Andimat, így 11 év Pesti lét után hazaköltöztem. A doktorit se fejeztem be (a Dunaferr, ahol le voltam szerződve 1,5 év után felbontotta a szerződést: szaul ment akkoriban a bolt), sőt a másoddiploma is félbemaradt. Gépészmérnöki diplomám- mint az utóbbi évek mutatják- nem sokat ér a piacon. Bár lehet 2 kiló húst azért kapnék érte...
Akkoriban megfogadtam, hogy engem soha az életben nem vesz rá senki, hogy matek, áramlástan, hőtan stb. könyvet vegyek a kezembe és újra parciális diff. egyenletekkel, Couchy-Reimann, Laplace és társai tételeivel fárasszam agytekervényeimet, de az élet megint mást hozott: tegnap megkaptam a tanulmányi szerződést a cégtől, szeptembertől másoddiploma hidraulika-pneumatika szakmérnöki 5 félév alatt. WOW! Kurvára semmi kedvem hozzá, de mivel előre kifizetik a miskolci egyetemnek a képzés díját egy összegben, ám legyen. Ez hiányszakma és nem csak a Dunaferrnél: a két diploma együtt talán már ér majd valamit.
Persze mint mindenki a floppon, én se a hétköznapi melóból szándékozom megéllni, de egyenlőre ez van. Teszek róla, hogy billenjen a mérleg nyelve, de ez (sem) megy egyik napról a másikra. Persze ezzel a diplomával kénytelen vagyok elkötelezni magam újabb 5 évre a cég felé, de valamit valamiért. Talán egy jobban fizető cég felé majd eladom magam, ők meg leperkálják a cirka 3 milliót, amibe a Dunaferrnek fáj a képzés.
Most lépek, megyek Ádiért a bölcsibe. Andika ma és holnap még délutános, így sajna most is kénytelenek vagyunk kihagyni a Flopliveot, meg a ma esti Grand Master fordulót is. Sebaj, majd az FHM-en aratunk:)

2 megjegyzés:

Viktoria írta...

Gratula, mert ez ilyen ösztöndíj-féle végülis, nem? Olyat meg nem osztogatnak csak úgy három milláért :)

Tuzson írta...

Úgy is mondhatjuk, bár nem lesz egy könnyű menet. De talán kettővel már piacképes leszek.